29 Aralık 2013 Pazar

Roma 2. Gün Vatikan-Castel Sant Angelo-Piazza Novano-Pantheon-Campidoglio-Vittorio Emanuele 2 Sarayı-Fontana di Trevi (Aşk Çeşmesi)-İspanyol Merdivenleri

Merhabalaaaar... Baştan uyarayım. Bu anormal uzun bir post. =)

Uzun upuzun bir aradan sonra, avrupa turumuzun 2. günü ile postlarıma dönüş yapmış bulunuyorum.

Herşeyden önce Roma' nın bir açık hava müzesi olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Adım başı bir yapıt, adım başı bir dikili taş, alabildiğine heykel ve tarih. Rönesans dönemine gittiğinizi hissedeceksiniz. Sizi zamanda tutan kıyafetleriniz ve son moda elektronik eşyalarınız ve arabalar. Bunun dışında Roma halaa 17. yy rönesansında.

Otelimizin metro durağına çok yakın olması bizim için büyük bir artıydı. İkinci gün erken vakitte kalkarak vatikana gittik. Biz Vatikan' a yarım gün ayırdık. Yetti de arttı bile. Metro Kırmızı hat ile Cipro-Müsei Vatikani durağında indikten sonra kalabalığı takip edin yeter. Öyle böyle bi kalabalıktan bahsetmiyorum. Buyrun bu içeri giriş sıramız. Biz kuyruğun çok başındayız.



Uzun bir bekleyişten sonra içeri girebildik. Farklı bir din olduğu için yorum yapmadan resimlere geçicem. Görsellikleri değerlendirecek olursak, şaşaalı, her yeri altın varaklar, gerçek altınlarla süslü kocaman bir ibadethane. 


Bu alan Vatikan' ın tamamı oluyor. 


İçeri girmeden önce binanın hemen yanında bir çeşme görüyoruz, eşim elini yüzünü yıkadı. 
Bi öğrendik ki kutsal sularıymış. Gülmekten kırıldık tabi oracıkta. 



Şimdi biraz da içerileri gezelim.




Bu heykeldeki azizleri cennetin anahtarını tutuyormuş. Onun ayağını öperek kutsandıklarına inanıyorlarmış. 



Burası özel bir ibadethaneymiş. Bu altın görünümlü şamdanların altın olduğunu söylememe gerek yok heralde. :) Neyse yeter bu kadar Vatikan. İçinden de yeter diyerek çıkmıştık dışarıya. :D

Vatikan' dan çıkarken nehre doğru dümdüz yolu takip ettiğinizde karşınıza Castel Sant Angelo çıkıyor. Buna o gün girmeyip romadaki üçüncü günümüzde gitme kararı almıştık. Roma Pass burada da geçiyor. Aklınızda bulunsun. Vatikan' da geçmiyor. Çünkü orası ayrı bir ülke sayılıyor. 


Castel Sant Angelo

Castel Sant Angelo' nun önünden nehri takip edip dümdüz yürüdüğünüzde, kendinizi 
Piazza Covour' da bulacaksınız. Güzel bir meydan.
Paketlenmiş öğlen yemeği ve serinlemek için dondurma yemek için ideal. 


Nehir kenarında güzel bir ağaç yol. Hala bu yolu özlüyorum. :)

Piazza Covour. Roma da çok az palmiye gördüm. Sayılıdır ve burası da o yerlerden biri. 

Veeeee nihayet, Roma' nın en ünlü meydanlarından birindeyiz. Piazza Novano. 
Novano denilince dondurma denir bence. Köşedeki dondurmacı Mehmet ve benim favorimiz oldu. 



Eee ne dersiniz. Pantheon' a geçelim mi?



Biraz gezip, Pantheon' un dışındaki çeşmelerden şişelerimizi doldurup, Piazza Venezia' ya doğru yürümeye başladık. Evet çok deli yürüdük o gün. :D

Campidoglio-Vittorio Emanuele birbiri ile dip dibe. Campidoglio' nun merdivenlerinden çıkıp, eski roma yı yani Foro Romano' yu görebilir ve arka kapısından Vittorio Emanuele' nin şu anda askeri müze olan sarayını görebilirsiniz. Ya da direk Aşk çeşmesine devam edin. :D Enerjinize bağlı. Biz nedense merdivenleri çıkmak istedik. Gezimiz boyunca bunu çokça yapıcakmışız meğerse. Bir daha merdiven görmek istemiyorum demiştim halbuki çıkarken. Bu konuya duamo' nun merdivenlerinden bahsederken ilerki yazılarda dönücem. :D




Burası Campidoglio' nun arkasından 1. gün gezdiğimiz yerlerin görünüşü. 


Foro Romano... :) Burdan da görelim. 


Vittorio Emanuele II. Saray önü. 




Bu panaromik resimleri görünce keşke daha çok çekseymişiz dedim. Sanki yeniden ordaymışım gibi. 

Ve sona yaklaşıyoruz. AŞK ÇEŞMESİ' ne Ne Dersiniz?


Öyle kalabalıktı ki aşağı zor inip, alttaki resmi zor çektim. Tabi ki de ben ve eşim para atmadık. 
O esnada Türk aklı olarak tabir edilen akılla günde 3000 turist gelse her biri 1 euro atsa, ayda bilmem ne
diye hesaplıyorduk. :D Bi de bi adetleri varmış, bi dileğin için atıyomuşsun, bi de bir daha gelebilmek için. 
Batıl inançları biliyordum da bu resmen dolandırıcılık. :D 



Ve son olarak ispanyol merdivenleri ve dünyanın en ünlü markalarının olduğu Via Condotti' deyiz. 




Alttaki resimde oturduğumuz yerde belki 1 saat oturduk. Ayaklarımızı hissetmediğimiz bir günün daha sonuna geliyoruz. Sizler için son birkaç resim daha ekledim ve kapanışı gene İspanyol Merdivenleri ile yaptım. 








İspanyol Merdivenlerinin Gecesinden. 
Kendinize iyi bakın. Yeni Post için takipte kalın..... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder