2 Ağustos 2012 Perşembe

Umre' ye Giderken Neler Almalı?


Bunca koşuşturmanın arasında, geldim, hakkını vereyim şu blogun diye bununla uğraştım. Millet, değerinizi bilin... :) :P

Belki içinizden gidecekler vardır diye düşünerek, alışverişimizde neler aldığımızı madde madde anlatayım.


Bayanlar için:

1) 2 farklı ferace aldım. Her ikisi de siyah ve onlara uyumlu eşarpları var. Geçen sene kayınvalidem hacca gitmişti ve o tavsiye etti. Ben yaklaşık 15 gün kalacağım için kirlendikçe değiştir kızım yıkama kuruma bekleme, diğerini giyersin demişti.

2) Pantolon ve Tunik' ten oluşan ayrı bir takım aldım. Bunu Medine' de bayramda giyerim diye düşündüm. :)

3) Feracelerininizin içine giymek için pamuklu penyeler ve taytlar alın. Tek kat giyinin çıkın. Ben öyle yapacağım.

4) Tavaf sırasında giymek için tavaf çorapları ve çetikler aldım. Dikişli deri tavaf patikleri ayakları acıtıyormuş. Ayrıca kolay abdest çorabı diye bişey yapmışlar ucu geçmeli çoraplardan. Onlardan da aldım. Ne olur ne olmaz diye.

5) Bayan erkek ortak; Kokusuz sabun. İhram için çok gerekli. Oralarda abdest almamız gerekirse, veya elimizi yıkamamız, çok lazım olacakmış.

6) Para kesesi. Boyundan asmalı. Hırsızlık olayları çok olduğundan dolayı para ve değerli eşyalarınızı, çantanızda taşımanızı tavsiye etmiyorlar.

7) Çok rahat terlik. Reklam gibi olmasın ama ceyo, polaris, arow falan bunlara bakabilirsiniz.

Erkekler için:



1) İki adet tavaf da rahat giysin diye bol pantolon. Şile bezine yakın bir kumaştan aldık biz. Püfür püfür giyinsin diye.  Malum ramazan umresi, sıcak olacak.

2) Pantolonlarının üzerine rahatça geçirsin diye 2 adet şile bezinden gömlek. Sıkıntılıdır da kendisi. :D

3) Tavaf çorabı.

4) İhram, biz 1600 g' lıktan aldık, orta incelikte.

5) İhram kemeri. Bu kemere, telefon, para tarzı şeyler koyuluyor. Çok gerekli.

6) Çok rahat terlik.

Önemli:  Muhakkak yanınızda, ağrı kesici, ayaklarınız yara olursa diye pomat veya merhem ve geniş spektrumlu antibiyotik  bulundurun.  Sıcak havada yağlı yemeyin ve soğuk su içmeyin.

 Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Herkese hayırlı cumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder