7 Ağustos 2012 Salı

Mıhlama (Kuymak) Tarifi

Geçenlerde aklıma düştü. Yöresel şeyler yapıp  yiyeceğim diye. Yöre demişken, ben şahsen Antalya, Ankara karışık kökenliyim. Babam aslen Antalyalı, annemse Ankaralı. Ben İstanbul’ da  doğup büyüdüm.
Bizim oralarda pek olmayan değişik yemekleri merak ediyordum uzun zamandır. Bu merak Ramazan’ da daha da bir perçinlendi. Kolaycacık bir şey yapayım diye de oturdum bilenlerden tarif aldım ve yaptım.
 
 
 
Malzemeler:
100 g tereyağ
1 su bardağı mısır unu
1 su bardağı kaynamış su
beğeniye göre kaşar peynir, çeçil peynir, trabzon peynir, vs..

Yapılışı:
Önce tereyağını tencerede eritiyoruz ve tamamen eriyen tereyağının üzerine mısır ununu ekleyip iyice karıştırarak kavuruyoruz. Mısır ununun o bilindik kokusu burnumuza gelince, içerisine topaklanmaması için yavaş yavaş suyu ilave ediyoruz. Topaklanmasından endişe edenler suyu soğuk da ekleyebilirler. Mısır unu suyunu çekip koyulaşınca, rendelenmiş kaşar peyniri veya zevkimize göre peyniri, ilave ediyoruz. Eğer peyniriniz tuzlu ise çok tuz ilave etmeyin, çok fazla tuz kaldırmıyor.
Bu kadaar!..

Afiyet Olsun!!!
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder