20 Ağustos 2013 Salı

Reyhan Şerbeti, Denediniz Mi?

Selamlaaar!..

Bayramda internette gezinirken, bi haber sitesinde denk geldim. ''Bayramda reyhan şerbeti için'' diye bir haber başlığı vardı. Merak ettim ve biraz araştırdım. Uygulanışı o kadar basitti ki, hemen denemek istedim. Kısmet bu akşamaymış. Akşam işten gelip de mutfağa girince ilk iş bunu yaptım.  

Buyrun, fotolarla yapılışı ve hüpletilişi. :P


Reyhanları dalları ile birlikte sadece kopararak tencere içerisine koydum. 
3-4 sefer yıkadım ve süzdüm.
 Daha sonra üzerine 1 su bardağı şeker döktüm.
Ve birkaç tane limon tuzu attım.


Bekleme olmadan üzerine sıcak su ilave ettim.
 ( Herhangi pişirme ve kaynama olmaması bu şerbeti çok cazip hale getiriyor açıkçası. )
Sıcak suyu ilave ettikten sonra tahta kaşıkla karıştırdım. Hemen pembe rengi verdi. 


Daha sonra süzgecim çok büyük olduğu için bol kasenin içerisine süzdüm. 

 Mutfakta kullandığım minik huninin fazla minik olduğunu fark edince,
 zar zor sürahiye doldurdum. 

Rengine vurulduk. Bardaklara yumulduk. :)
Not: Soğuk İçiniz. ;)



Sağlıcakla kalın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder